Zgodnie z Rozporządzeniem M P i P S z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. nr 129, poz. 844) pracodawca ma obowiązek „zapewnić ochronę pracowników przed zagrożeniami związanymi z narażeniem na hałas”. W pierwszej kolejności pracodawca powinien zastosować odpowiednie środki techniczne (np. wyciszyć hałaśliwe maszyny, wykonać odpowiednią adaptację hali, zastosować ekrany) i organizacyjne (np. skrócić czas pracy na hałaśliwych stanowiskach pracy), a po ich wyczerpaniu, gdy w dalszym ciągu stwierdza się przekroczenie dopuszczalnych wielkości hałasu, ma obowiązek „zaopatrzyć pracowników w indywidualne ochrony słuchu, dobrane do wielkości charakteryzujących hałas i do cech indywidualnych pracowników oraz zapewnić ich stosowanie”.
Zakup indywidualnych ochronników słuchu pozwala na znaczne oszczędności w porównaniu z powszechnie stosowanymi, jednorazowymi zatyczkami. Okres użytkowania ochronników wynosi od 4 do 5 lat i nie wymaga w tym czasie dodatkowych kosztów. W celu zapoznania się z ofertą na zakup ochronników przygotowaną dla firm, zapraszamy do kontaktu z nami.
Gabinety przystosowane są dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
© 2010 - 2024 Cedis-med. Realizacja strony: Inaton.